Followers

~Nuff Nuff.... Nuff Nuff~

Sunday, November 8, 2009

SaMbUngan ReNovaTioN~~

Hello2 to all blogger.. entri kali ni adelah berkisar tentang sesi penambakan, pengubahsuaian dan pembaikan 2 kawasan @ bahagian umah aku.. Last week kitorang dah siapkan area parking kat depan a.k.a kat pagar tuk letak kete la kan. kate parking area.. pastu bahagian belakang dapur tu kitorang tambak a.k.a simen je..
Kami mendapat tahu ade sesetengah org mendapat info yang salah mengenai RENOVATION ini ye.. Untuk pengetahuan anda, kami tidak membayar BURUH asing kerana kami anak beranak iaitu AYAH, EMAK, KAK YONG, KAK NYAH, ABG NGAH, AKU, MIRA & LUQMAN serta AWIE (dia datang sini sbb hal lain ye tetapi terjadi buruh skali sbb aku terbawak dia ke rumah sbb org lori dah sampai ke rumah sebelum aku sampai)..
Kami telah menggunakan tulang 4 kerat kami untuk membaiki rumah kami.. Kami TIDAK MEMBINA RUMAH @ BILIK ye.. Kalau x caya datang la rumah..kuikuikui..
Klakar la kalau gambar dalam entri aku yang lepas tu nampak cam bilik baru sbb terang2 la gambar tu berlantai batu bata dan berbumbungkan kanvas... hehehe..
Ok Ok.. ni bapak aku tgh ratekan simen sbb kitorang x berjaya jadi KERA.. Nak tau sebab ap aku ckp x bejaya jd kera? camni ceritanya.. ayah kitorang ajar camne nak menyimen (even kitorang tau tp wat2 xtau sbb malas nak menimen...hehehe) then ayah kuar 1 statment "Korang kalau nak belajar ikut CARA kera tapi jangan ikut PERANGAI KERA. Kera ni dia akan perhati je ape manusia buat lepas tu bila manusia pergi je dari penglihatan, dia akan ikut balik ape yang manusia buat".. so moralnya, perhati dan buat..
Tapi sebab malas aku kata aku TAK BERJAYA JADI KERA.. hahahaha. Last2 bapak aku kne wat sendiri.. Ala.. sket je pun.. hehehe...
JAdi at last.. 2 bahagian yg direpair tu telah pun siap dan parking area itu kini berjaya menempatkan 2 buah kereta yang kecil iaitu myvi dan atos...

No comments:

Post a Comment

This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

Related Posts with Thumbnails