Followers

~Nuff Nuff.... Nuff Nuff~

Friday, June 25, 2010

~Shiffon Cake~

Ari ni aku try wat kek shiffon.. sengsarenye la.. ingatkan senang but.. hehehe.. Biasa la, aku amik resipi dari internet..hehe google2..

Mula2 adunan yg guna kuning telur tu aku ok.. ala.. simple je...n jadi cam ni. Cuak gak la nape seketul camni.. tp pk balik xpe ade adunan yg putih telur..


so, aku guna bekas lain tuk adunan ni plak.. aku ingatkan pukul telur putuh tu kejap tp.. setengah jam gak la aku dok pukul2 telur putih tu... adohai la.. ish ish.. tp nekad nak wat kek tu aku gagahkan gak mental ni.. wahhh.. 


Bile dah combine 2 adunan ni aku rase cam agak happy gak la coz smooth je.. hehehe.. Masuk dalam loyang la kan tuk dibakar.. tp time bakar ni aku cam confius.. nape sket jeadunan ni.. hmm.. aku gagahkan mental lg.. maybe sbb dah taruk baking powder nanti dia naik gebu..


Malangnyer bila aku angkatgebu yg aku harapkan x kunjung tiba.. tetapi... keknyer cantik.. wahhh happy happy.. Aku telangkupkan sampai sejuk baru aku kuarkan dari loyang dia.. n huaaaa...keknyer keras.. tp keras sket la.. x lembut cam yg kat kedai tu buat.. huaaa..


Tapi kalau tgk gambar je mesti org ingat gebu kan.. Rasa kek ni dah ok just keras je.. stress la.. ke salah tepung tp aku tgk ade je yg pakai tepung gandum.. 

Xpe, next time aku buat guna tepung kek plak.. hehe..

No comments:

Post a Comment

This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

Related Posts with Thumbnails