Followers

~Nuff Nuff.... Nuff Nuff~

Friday, October 2, 2009

Korang baca blog BANGSAT ni...

Tadi masa aku nak update blog, aku bukak bloh seiring sejalan and u know wut.. aku jumpa entri dia pasal one of the blog yg dia baca.. Mmg menyakitkan hati sebagai rakyat MALAYSIA..

Klik blog ni..

http://www.malingsia-donkey.blogspot.com/

Aku ramai je kawan indon tp mentaliti dorang xde pun mcm those indonesian yg x bertanggungjawab.. Ape masalah korang dgn MALAYSIA?? Korang nak masuk malaysia tp x lepas ke? nak kata ko ni x berpelajaran aku tgk ko macam berpelajaran pasal ko ade BLOG (ye la kan, ko reti guna internet, kire maju la tu)

Tp yang aku pelik tu, kalau ko x suka org Malaysia sangat, aku rase baik ko ajak rakyat ko balik beramai2 balik INDON.. Aku secara baik2 tanya salah seorang pekerja INDON kat sini, dia cukup takut kalau orang MALAYSIA HALAU INDON BALIK INDONESIA.. tp korang buat org MALAYSIA yg kat sane tu macam menumpang negara korang plak..

Kalau kitorang org MALAYSIA ni x MELANCONG ke negara korang camne EKONOMI PELANCONGAN korang nak MAJU??? Korang xpayah susah2 nak pikir jauh2 ye.. korang fikir je orang INDONESIA yang datang bekerja kat sini tuk ape?? DORANG KEJE KAT SINI NAK CARI DUIT TUK KELUARGA DORANG + BELI UMAH BESAR@ KAT INDONESIA.. fikir la sendiri..

Pastu ade x Malaysia besar2kan cerita pasal PENDATANG INDONESIA kat sini kerjenyer MERAMPOK, MEMBUNUH, MEROGOL kat malaysia, xde kan.. xkan la sebab TARIAN PENDET yang kecik punya hal pun korang nak besar2kan citer.. kat mana SIFAT KEPERIMANUSIAAN korang sume??

Adoi la.. Aku sedih gler dgn MANUSIA yang MEMBESAR2KAN bende yang REMEH TEMEH ni sampai jadi KONFLIK DUA NEGARA.. Ape salahnyer kalau dah SERUMPUN tu xpayah la gaduh2 @ besar2kan cter.. Politik betul la...

2 comments:

  1. Aku dah baca gak masa melawat blog ni, macam gambar taik tulah mentaliti mereka.

    ReplyDelete
  2. tau xpe.. lg2 yg entri pasal translate bahasa indon n BM.. gler menyimpang.. ntah cikgu dia x sempat ajar kot terus KIOK.. tu yang jadi bende2 merepek tu.. ntah pape ntah

    ReplyDelete

This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

Related Posts with Thumbnails