Followers

~Nuff Nuff.... Nuff Nuff~

Thursday, October 29, 2009

AmbOiii SomboNgnYeR!!

melihat kepada entri di atas, semestinya mempunyai cerita yg tersendiri.. ye x?? hehehe
Camni ceritanya, semalam aku ade appointment ngan Wed Planner nak tgk dewan. ye la tgk besar dewan la, stage tinggi ke x dan segala.. Aku ade ckp dgn kakak tu dewan tu maybe tutup and yup bila sampai je mmg dewan tu tutup..
Dewan tu ade PAK GUARD. ala pak guard duduknya dalam GUARD HOUSE la kan.. hehehe..
Ceritanya bermula di situ.. aku rase dialog lg best kot, senang nak paham.. Ok.. Bermulanya sebuah cerita antara kami dan pak guard tu :
*Aku berjalan ke arah guad house sambil pak guard tu menjenguk keluar tingkap.. Aku berenti di depan pak guard house and cuba memanggil pak guard tetapi pak guard tu wat bodo mcm aku ni PUTERI BUNIAN (mcm x nampak aku la)..
aku : Encik, encik (Pak guard masih wat bodo dan setelah dipanggil lg dia ke tinggap dan menyuakan telinganya untuk mendengar apa yg aku nak ckp)
*~serius wei mmg ko rasa ko mcm pengemis yg nak mintak sedekah pak guard tu layan ko, dengan muka dia yg sangat poyo itu~ akhirnya dia keluar dari rumah dia tu.. dengan muka yang marah..
aku : saya dah tempah dewan ni tuk majlis jadi sya nak tgk STAGE nak tgk besar ke x..
P.G : ape? nak tgk ape? stage ape?
*(aku pun dan dan la lupa Stage tu dalam bahasa adalah PENTAS haha, then kakak tu datang kat aku nak mintak permission gak sbb P.G tu xnak bukak kan pintu even ade org nak main badminton dalam tu)
aku n kakak : kami nak tgk mentas kejap je.. tgk dari luar pun dah ok..
P.G : Kenapa suh sy yg bukak, patut awak jumpa HJ.B****, keje saya jaga dewan ni saya tau camne nak jga dewan ni. kalau ade pape barang jatuh sape nak tanggung? kalau ade barang hilang camne? saya tau LAW tau!! (sambil marah kitorang dengan sombong)
aku : sombongnyer..
kakak : Jangan la marah, kami tanya elok2 ni..
P.G : Sape marah!!! saya tgh marah awak ke!! ( dengan nada yg tinggi)
* kitorang berlalu ke pintu dewan.. time keluar dia ade ckp sesuatu kat mak aku
mak : Kami dah call HJ.B** n HJ.B** ckp sebut je nama suami saya..( kire sebut nama ayah aku la)
P.G : Saya peduli apa!! ingat saya takut ke!! saya x kisah dato' ke Tan sri ke menteri ke ni keje saya (ala dia je pun yg ade LAW, org lain xde ;p)
* P.G berjalan membuka pintu sambil menghempas pintu itu.. Time tu tetiba je aku pk gaji P.G tu 6k @ 7k sampai dia layan semua org dengan buruk)..
aku : jgn risau, kitorang xkan masuk dalam langsung, kami nak tgk dari luar je.. ( mmg tgk dari luar je pun)
* dah tgk stage dalam beberapa saat, kami pun berlalu dari dewan tu..
ish kalau la aku ni kat Ind** dah lama aku bakar Guard House tu skali dgn P.G tu.. Apa la salahnya kalau dia mesra sket je.. Kalau ade org nak sewa dewan tu then tetiba dilayan cam tu compom dorang cancel.. Yang aku bengang sgt tu, kita dah cakap elok2 tp nape dia layan sebegini rupa.. aku rasa org yg penyabar pun hilang sabar time tu..
Kepada pengurusan dewan tu (even dorang x baca blog ni), tlg la amik berat sket hal2 cam ni.. Cuba bayangkan kalau ade 10 org yg nak tempah dewan tu n terpaksa cancel disebabkan P.G yang sombong n bengis tu?? rugi kan..
Renung-renungkan dan selamat beramal..

No comments:

Post a Comment

This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

Related Posts with Thumbnails