Followers

~Nuff Nuff.... Nuff Nuff~

Thursday, December 24, 2009

cEriTa si BuBu..

assalamualaikum n selamat sejahtera to all blogerzzzz.. rasenye mcm dah lama plak aku x update blog ni.. lelabah yg aku bela pun dah berkampung kat sini.. hikhikhik..

Ok.. kali ni aku nak cerita perihal si bubu.. kalau korang nak tau, bubu tu ade la seekor kucing jantan yg kitorang sefamily bela.. di sebabkan kucing jantan ni ade masalah masa tua iaitu dia akan memancut merata2 tempat sesuka hati dia je..

so mak aku marah n nak buang dia.. dan disitu la start citer yg lawak yang aku maksudkan.. hehehe.. citenye camni...

hari tu aku wat keje luar dgn kak yong pastu mak call ajak makan lunch (xde pun lunch ari tu pasal dah kul 3 ptg) so, mak aku mengambil kesempatan nak buang si bubu ni and aku umpan la bubu masuk kete.. ye semua, aku berjaya umpan dia (mmg senang pun sbb bubu ni dah well train punyer kucing).. masuk2 kete pastu mak aku suh buang kat tempat yg kitorang nak g mkn tu..

Sampai je lat kedai tu, sume turun termasuk la bubu.. but bubu x ikut masuk kedai sebab aku rase dia tau kot kedudukan dia sebagai kucing.. hehehe.. so sambil makan kitorang asik tgk bubu je.. siap bila dia jauh sket je mak akan ckap "kan mak dah kata, dia pegi punya" but kitorang ckp "x mak, dia xkan pegi.. nanti dia dtg balik. kalau mak caya tgk la nanti"..

Si bubu mula2 dok bawah kete org sebelah, pastu dia jalan2 masuk surau but lepas agak lama masuk surau tu dia tgu balik bawah kete.. so nak x nak mak kne bawak dia balik ke umah.. hahahahaha..

Moral of the story : sila jgn ajar kucing anda bersiar2 naik kete.. hehe

No comments:

Post a Comment

This Flash Player was created @ FlashWidgetz.com.

Related Posts with Thumbnails